Thursday, October 23, 2014

El Parc de Bangr Weoogo (El Parc de la bona salut)



Burkina es el país de la bicicleta en Àfrica. Potser si que he trobat el meu país africà!!!

De fet, hi ha tanta gent en bicicleta i moto que hi ha carrils bicis en tots els carrers principals amb semàfors únicament per elles. Us imagineu?
Als matins, de vegades vaig a córrer a un parc que hi ha prop de casa. Es l'antic bosc sagrat de Ouagadougou. Bosc sagrat? Si, de fet en moltes cultures africanes existeix el bosc sagrat, una zona amb bosc on esta prohibit tallar arbres, i on es realitzen els ritus d'iniciació d'homes i dones (mutilacions genitals, entre d'altres). Es també el lloc on es van a buscar les plantes medicinals... on hi ha els esperits dels morts, ect, ect.

Total, que a Ouaga han protegit aquest bosc i ara es un Parc inmens on de fet gairebé et pots perdre. Per acabar de completar la part sicodèlica del Parc, hi ha unes grans llacunes que limiten el parc i que en part entren drintre del recinte on hi ha cocodrils. Aquests, com podeu suposar, també son sagrats i no es poden matar ni menjar!

Doncs, res.. només per dir-vos que quan vaig a córrer al Parc i he de creuar la carretera del davant, gairebé m'és impossible de fer-ho amb tanta bicicleta amunt i avall. De fet, en mitjana he d'esperar uns bons 5 a 10 minuts per poder torbar un foradet entre el tràfic de bicicletes. Veure les dones africanes, algunes de elles amb vel integral (i negre) a sobre de la bici, es realment un espectacle. A veure si m'anime a fer una foto un d'aquest matins i la penje. 

No comments: